Elérhetőségek

Dánszentmiklósi Mosolygó Alma Óvoda és Mini Bölcsőde

Intézményvezető:
Dr. Petrik Gábor Andrásné
Cím: 2735 Dánszentmiklós, Nyárfa utca 1/1
Telefon: +36-53 /374-016
E-mail: mosolygoalma4@gmail.com



Méhecske

Óvodapedagógus: Gulyás Jánosné   

Pedagógiai asszisztens: Lauferné Rakita Szilvia

Dajka: Koskáné Lázár Anita                                                                                                       

A 2024/2025-ös nevelési évben 20 kisgyermek (12 kisfiú, 8 kislány) kezdi meg a mindennapjait a csoportban. A 20 gyermekből 9 már járt óvodába az előző évben. Ők 3 különböző csoportból érkeztek:

  • 1kislány (Maci csoport)
  • 1kislány (Cica csoport)
  • 1 kislány, 2 kisfiú (Pitypang csoport)
  • 2 kislány, 2 kisfiú (Csibe csoport)

Bölcsödéből 1kislány, 3 kisfiú érkezett.

Az újonnan érkezett kisgyermekek száma 7, ebből 2 kislány és 5 kisfiú.

Kiemelt figyelmet igénylő kell száma: 6.

Fejlődésről:

Kisgyermekeknél a fejlődés során egy-egy funkcióban hirtelen, ugrásszerű átmenetek is megfigyelhetők. A fejlődési ugrásokra mérföldkövekként is gondolhatunk, amelyek mutathatják, hogy egy-egy gyermek bizonyos képességeket, készségeket, területeket illetően nagyjából milyen szinten áll. A fejlődésben ugyanakkor különböző okokból megfigyelhetők korábbi szintre való visszaesések vagy egy ideig tartó változatlan állapot is. A fejlődés mindig változás, melynek alapja az érés. Érésnek nevezzük a testi változások veleszületett sorrendjét, amely független a környezeti hatásoktól, s amelynek létre kell jönnie ahhoz, hogy a működésben is változás következhessen be. A változások meghatározott időrendben zajlanak. Az időbeli megjelenés függ az érési folyamattól, de befolyásolhatják a környezeti hatások is. A beszédtanulásban például jól tetten érhető, hogy azok a gyermekek, akikhez sokszor és változatosan szólnak, korábban kezdenek el beszélni, míg ennek az ellenkezője is igaz. A testi, az értelmi, az érzelmi és a társas változások a fejlődés során szoros kapcsolatban állnak, hatnak egymásra, és kölcsönösen függnek egymástól. Egyes képességek gyorsabban, míg mások lassabban fejlődhetnek, ezért az egyes funkciók magasabb vagy alacsonyabb szintet mutathatnak, és az átlagos fejlődéshez képest jelenthetnek akár pozitív, akár negatív eltérést. A pozitív és a negatív irányban érzékelhető eltérések esetén a genetikai tényezők érvényesülésén túl a környezet hatását is megfigyelhetjük.

Gyakran probléma pl a „kettős nevelés”. A szokások és a szabályok is nehézséget okozhatnak a szülőknek, akik bizonyos helyzetekben tartanak a gyermek reakciójától, feladják a kitűzött nevelési célokat, illetve még az is előfordulhat, hogy nem is alakítja ki a család azokat. Ezek a körülmények ilyenkor nagyban nehezítik az óvodai szokások, szabályok elfogadását, beépülését. A csoport programjaink tervezésekor ezeknek a különbözőségeknek a csökkentésére fogunk törekedni.

Méhecske

Vissza az előző oldalra!
Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Dánszentmiklósi Mosolygó Alma Óvoda és Mini Bölcsőde - Magyar